ODJAVA PREHRANE:   03 / 757 36 31 _____________________________________________________________________________________________________________________
 

Utrinki s tehniškega dne v 9.a-razredu

Trenutno stanje je res katastrofa. Vsakodnevno se srečujemo z različnimi situacijami, ki smo jim bolj ali manj kos. Kar se tiče korona časa in izolacije, bolj ono drugo. Življenje nas mladih bi moralo biti vznemirljivo in zabavno, ne pa da nas obdajajo občutki zaskrbljenosti in nemoči, smo brez volje in večkrat tudi obupani. Včasih se nam zdi, da še sami sebe ne razumemo. Kako bi nas potem lahko razumeli še drugi!

No, pa saj ni tako hudo, vsaj pri večini ne.

Sama mislim, da je moje duševno zdravje dobro. Večinoma se počutim ok. Dobro počutje je vsota telesnega, duševnega in socialnega blagostanja (tako sem prebrala). Pri duševnem zdravju gre za preplet naših misli, čustev in doživljanj. Kaže pa se skozi pozitiven odnos do sebe, drugih ter uspešno soočanje z izzivi vsakdanjega življenja. Kar komplicirano.

Preprosto pa  je potrebno vedeti, kaj moramo početi za dobro počutje in čemu se moramo izogibati.

Kaj nam pomaga pri ohranjanju duševnega zdravja?

  • Zavedati se moramo, da vsaka še tako težka situacija enkrat mine,
  • da tudi v še tako težki krizi nismo sami,
  • da se vedno lahko pogovorimo z družino,
  • da se trudimo preživeti več časa s tistimi, ki jih imamo najrajši,
  • da ne zanemarimo stika s prijatelji na način, kot je sedaj dopusten,
  • da svojih občutkov ne skrivamo,
  • da pomagamo drugim,
  • da smo odprti za »odštekane« stvari, ki popestrijo življenje,
  • da dosti spimo in počivamo, 
  • da se zdravo prehranjujemo – tradicionalni slovenski zajtrk naj ne bo na naši mizi samo enkrat letno, 
  • da smo fizično aktivni,
  • da se ukvarjamo s hobiji, ki nam polepšajo prosti čas,
  • da čim več časa preživimo v naravi,
  • da izvajamo tehnike sproščanja (dihalnih vaj se ni težko naučiti) in da poslušamo sproščujočo glasbo,
  • da gledamo na stvari pozitivno, kar ni vedno lahko,
  • da se poskušamo ukvarjati z rešitvami ne pa s problemi,
  • da smo strpni do tistih, ki drugače razmišljajo,
  • da smo strpni do sebe,
  • da informacije pridobivamo iz zanesljivih virov, včasih pa je dobro tudi vse izklopiti,
  • da nam ni nerodno poiskati strokovno pomoč, če ne vidimo izhoda iz stiske,
  • DA SMO ZADOVOLJNI SAMI S SABO IN SE V SVOJI KOŽI DOBRO POČUTIMO.

Kaj pa nam resnično NE bo pomagalo?

  • Da neprestano spremljamo razne novice o krizi, v kateri smo se znašli,
  • da so krizne situacije vedno glavna tema pogovora,
  • da v vsaki stvari vidimo samo negativne izide,
  • da se zapiramo vase,
  • da potlačimo negativne občutke – treba jih je »dati ven«,
  • da se umikamo od družine ali prijateljev,
  • da neprestano samo kritiziramo,
  • da rešujemo probleme z nasiljem in konflikti,
  • da za nastalo situacijo obtožujemo druge,
  • da za pobeg od problemov uporabljamo alkohol in druge droge,
  • da se premalo ukvarjamo s prijetnimi aktivnostmi,
  • preveč televizije, družbenih omrežij, videoiger ni še nikoli bilo dobro.

Eva Strniša

 
 
 
 
 
 
 
Dostopnost