COFFY NAS OBIŠČE VSAK PETEK
Coffy (Cofi) v svoji družini imenovan tudi Cofko – Cof je 6 let star mešanček, manjše srednje rasti. Ima daljšo dlako, ki je največkrat pristrižena, da Cofku ni vroče v toplem delu leta. Skotil se je v Mežici pri gospe Mileni Konečnik, kasneje pa je našel dom pri specialni pedagoginji Mateji Manadalys.
Junija 2015 je Coffy opravil preizkus in bil sprejet v ekipo terapevtskih psov v društvu Kosmati smrčki, septembra istega leta pa je dobil tudi uradno licenco. Coffy sedaj »hodi v službo«. V preteklosti je obiskoval Center za usposabljanje, izobraževanje in vzgojo v Velenju, obiskuje pa tudi druge ustanove.
Njegov hobi je “cartanje” in ležanje na kavču. Poleg tega pa ima še en bolj resen hobi – “šnufanje”. To pomeni, da s svojim smrčkom išče predmete in za to namenjene vonjave. Tudi sicer se rad igra prinašanje predmetov, posebno tenis žogic, frizbija, vlečenje vrvi … Ima veliko pasjih prijateljev. Rad koplje tudi luknje, vendar njegova lastnica nad tem ni preveč navdušena. Ko ima vsega dovolj in želi imeti mir, se skrije pod kuhinjsko mizo ali pod sedežno. Pri tem je potrebno poudariti, da je zelo uporaben pri doseganju predmetov, ki so pod sedežno padli drugim članom družine.
Coffy je zelo prijazen kuža, ima poseben čut za otroke in jim pri šolskih ter zasebnih aktivnostih vedno prepusti vodenje in premoč. Je pa tudi precej teritorialen, kar glasno pokaže s svojim zelo močnim glasom. Ne glede na to pa vsakega lepo sprejme, ki vstopi v njegov prostor. S svojim glasom nakaže tudi prihod družinskega člana. Takrat se njegova lastnica rada v šali pohvali, da bi bil Coffy dobra operna diva s svojim visokim C-tonom. Kar je pa najpomembnejše pri njegovem delu, Coffy odlično obvlada odpoklic (vedno se odzove svoji lastnici/vodnici) in enako dobro uboga ukaz Ne!, kadar mu ni dovoljeno vzeti hrane oz. priboljška. Nasploh je zelo prilagodljiv kuža in rad deli – tudi svojo hrano z drugimi psi.
V službi vedno rad posluša otroke pri branju, računanju ter jim pomaga pri izvajanju trikov in razvijanju motorike (hoja po klopi, plazenje skozi tunel).
Kako zgleda njegova služba?
Najprej je potrebno povedati, da ima Coffy zelo rad besedi GREM in SLUŽBA. Še najraje pa sliši ti dve besedi skupaj. Pri tem vedno pokaže navdušenje. Na OŠ Loče prisoten pri urah izvajanja dodatne strokovne pomoči, poleg tega pa obiskuje tudi domove za ostarele, dnevne centre, knjižnice, vrtce in šole.
Že na hodniku šole je deležen ogromne pozornosti, v kateri uživa. Hkrati pa njegova vodnica skrbi, da ima dovolj miru. Ko prideta v učilnico oz. prostor, kjer se bo izvajala aktivnost ali terapija, učenci takoj obesijo na zunanjo stran vrat napis NE TRKAJ, SAMO VSTOPI. HVALA!
Coffyeva vodnica Mateja pri tem budno spremlja in skrbi za Coffyevo počutje in njegovo varnost.
Kaj terapija s psom prinaša in kako postati terapevtski par?
Učni proces je nekaj naravnega, učimo se praktično vse življenje. Vendar pa poteka najintenzivnejši učni proces v času otroštva, pubertete in adolescence. Človeška civilizacija se je v tem procesu umaknila med obzidja svoje civilizacije, narava pa se vedno bolj oddaljuje.
V zadnjem času se pedagogi vedno bolj zavedajo, kolikšen pomen ima narava v učnem procesu. Del narave so tudi živali in skoraj ni otroka, ki bi živali ne imel rad. Že nekaj desetletij na svetovni ravni delujejo društva, ki izvajajo terapije z živalmi. Žival je kot pripomoček, a hkrati je živo bitje, ki v učnem procesu pomaga otroku krepiti pomembne kompetence. Prav tako lahko deluje kot pripomoček za umirjanje in odmor med učenjem. Empatija, boljša motivacija, samozavest in odgovornost so nekatere pomembne sposobnosti, ki jih odrasel človek potrebuje za kakovostno življenje in ustvarjanje kariere. Vse to lahko pri delu in terapiji z živalmi dosežemo preko učnega procesa. Tudi v primeru, kadar učenec usvaja povsem običajne učne vsebine: branje, računanje, pisanje, govorno nastopanje … Žival je lahko motivator, vzpodbujevalec, nagrada za opravljeno delo in (učni) pripomoček. Hkrati pa učenec povezuje žival na ravni čustvenega in osebnega odnosa bolj kot materialne pripomočke in sta zato interakcija in doživljanje močnejša. Predvsem se prenekatera dejavnost spremeni v zabavo ob tako zanimivi družbi navihanega štirinožca.